Hydra & Spetses

septembra 16, 2018


Keď raz budem na dôchodku asi sa sem vyberiem na dovolenku. Ostrov Hydra je naozaj očarujúci hlavne svojou architektúrou a pestrosťou. Tou pestrosťou myslím kvety, ktoré tu rastú a vykukávajú z každého balkóna. Avšak keďže ešte nie som penzistka 😃 stačilo mi tu stráviť pol dňa. Naozaj som si tam užívala tú Grécku atmosféru. Uzučké uličky, rušný prístav s miestnou bandou Gréckych mačiek či tiché miesta, kde bol neskutočný pokoj. To bolo pre mňa asi najčudnejšie na tomto ostrove. V prístave je veľa reštaurácii a obchodíkov so suvenírmi a oblečením, no stačí len trošku zájsť do nejakej uličky a ticho. Nikde nikoho, prázdne reštaurácie, sem-tam prejde miestny Grék na mule. Tak už viete prečo by som tu na dovolenku išla až v penzii? 😄 Takisto sa hovorí, že tu sa ľudia stále prepravujú len na oslíkoch a muliach a teda nepoužívajú autá alebo skútre...My sme však stretli jednu väčšiu dodávku, takže je to pravda len z časti.

Ďalší ostrov, ktorý som v ten deň navštívila spolu s mojím priateľom a kamarátmi bol Spetses. Nebol síce taký ohurujúci ako Hydra, ale tiež mal svoje čaro a bol rušnejší.  Tu už po ceste frčali skútre hore dole spolu aj s kočmi plných turistov, ktoré ťahali kone. Po skvelom obede v prístave, kde sme boli obklopení mačkami, ktoré čakali na svoju osudovú omrvinku zo stola sme uznali, že je ten správny čas sa schladiť v mori a zaplávať si. Ozaj! Mačky v Grécku sú neskutočne vypasené. Aspoň ak sa pohybujú v okolí reštaurácii. Sú oveľa väčšie než tie naše Slovenské chúdence, ktoré sa pretĺkajú životom ulice. 😃

P.S. Najskôr budú nasledovať fotky z Hydry a potom zo Spetses.



Úzke uličky, ktoré som spomínala.

Predstavujem vám môjho priateľa Jakuba v jeho prirodzenom prostredí. 😃


Mule, ktorých nám bolo veľmi ľúto, lebo ich tam majú takto na krátko priviazané a celý deň len stoja a pečie na nich horúce slnko. To je asi jediné čo sa mi nepáčilo a čo by som vytkla tomuto ostrovu.

Neviem čo to mám za úchylku, ale toto leto som všade v Grécku fotila dvere. 😃 Keď sú také krásne...neodfoť to. 

Travel tip: Na Hydre nenájdete typicky Grécke jedlo : Musaka → všetci nás posielali do Atén. 😃


Ostrov Spetses, ktorý sme navštívili ako druhý v poradí. 


You Might Also Like

8 komentárov

  1. Vidíš, o tomhle řeckém ostrově jsem ještě neslyšela, ale vypadá to, že je tam nádherně :) A fotky jsou moc krásné! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Blondcliché | http://blondcliche.blog.cz/

    Nádherné fotky! Já Řecko miluju, jezdila jsem tam s našima jako malá, byli jsme tam asi čtyřikrát, pokaždé jinde, a pokaždé to bylo kouzelný :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ti verím ! :) Ja mám ešte na pláne pozrieť pár krásnych, Gréckych miest :))

      Odstrániť
  3. To Řecko má prostě svoje kouzlo, nám se na Zakynthosu taky moc líbilo :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já o ani jednom z ostrovů neslyšela, nicméně to tam vypadá úžasně, ty úzké uličky jsou fakt nádherné. :) Chtěla bych se někdy podívat do Řecka. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Odporúčam Krétu, Santorini (na 1 deň) a tiež Peloponéz je neskutočne bohatý rôznymi, krásnymi miestami. :)

      Odstrániť

Contact mail

partofnicol@gmail.com