Athens

septembra 22, 2018


Dnešný článok bude trošku odlišný od mojich klasických - cestovateľských. Atény mi dali teda poriadne zabrať. Prečo? Pretože práve v tento deň, kedy sme absolvovali výlet do hlavného mesta Grécka som dostala žalúdočné ťažkosti (diplomaticky a čo najkrajšie povedané). A aby som toho náhodou nemala málo, tak aj horúčku. Bohužiaľ aj to sa niekedy stáva na dovolenke a to ako mi bolo neskutočne zle aj nasledujúci deň by som nepriala ani môjmu najhoršiemu nepriateľovi. Každopádne som aj poučená čo sa týka výbavy lekárničky. Myslela som si, že lieky proti kŕčom a iným zažívacím problémom si mám zobrať len do krajín typu Egypt či Tunisko.

Ale späť k Aténam. Našou prvou zastávkou bola Akropola. Veľkou výhodou je, že ak ste študent tak vstupy do takýchto pododbných miest či múzeí máte v Grécku zadarmo ak sa preukážete isicom. Musím povedať, že nikde som isic tak nevyužila ako tu... 20 eur predsa nie je málo. (A nie tie naše smiešne Slovenské zľavy 10% a podobne.) Mali by sme si v tomto smere brať príklad z Grécka čo poviete? 😊


V Akropole bolo veľa monumentálny stavieb alebo skôr ruín. Čo ma mrzí najviac je, že z výkladu, ktorý nám rozprávala delegátka nemám absolútne nič. Ako som už spomínala bolo mi naozaj zle čiže všade, kde sme zastavili,  ja som hľadala tieň či miestečko, kde by som si mohla sadnúť. Preto vám tentokrát nepoviem žiadne zaujímavosti o kultúre, architektúre či iných veciach...Avšak chcem sa s vami podeliť o môj celkový dojem z tohto mesta.


Táto stavba/ ruina bola podľa mňa jednou z najkrajších. Tie sochy sú nádherné nemyslíte? Ou inak...ak sa tiež chystáte na toto miesto pripravte sa na neskutočnú masovku ľudí. Možno je to aj tým, že študenti tu majú vstup zadarmo, možno mi tí ľudia liezli na nervy, lebo mi nebolo dobre a keby mi bolo fajn asi to tak nevnímam...netuším...Každopádne kto nemá rád miesta preplnené ľuďmi (ale kto už by to mal rád všakže) nech sa psychicky pripraví a kto má z toho fóbiu nech sa pozrie na moje fotky a tým to hasne. 😄


Áno...máme "skupinovku" s týmito neznámymi ľuďmi a s krásnou stavbou. Tam to však naozaj inak nejde a nenechajte sa spliesť mojimi prvými troma fotkami, na ktorých nie je ani noha. Prvá fotka bolo z pekla šťastie doteraz neviem ako je to možné, že tam sme len ja a Jakub, druhá fotka je fotená smerom k nebu a na tej tretej nie je nikto nakoľko pár metrov od stavby boli zátarasy takže v jej tesnej blízkosti sa nikto nemohol pohybovať. 


Tak a týmto by sme skončili čo sa týka zaujímavých miest v Aténach. Možno je to trošku trúfalé povedať nakoľko som tam bola len 1 deň, ale na viac dní by som tam ani neodporúčala ísť. Okrem Akropoly je mesto (aspoň podľa mňa) veľmi škaredé...niektoré zákutia boli škaredšie ako v našej Bratislave. 😃 Naozaj tu stačí ísť na 1 deň, kde stihnete pochodiť tie naj miesta a ísť zase na svoj hotelik k moru či bazénu. Jediné čo tu majú ešte fakt, že som si povedala WOW sú univerzity a knižnice. Keby chodím na takú univerzitu sa cítim asi ako nejaká princezná haha.

    Spomínaná univerzita

    A knižnica

Čo sa týka jedla v reštauráciach, môj jediný skill je behanie po ich toaletách v rekordných časoch. 😃 Nič prekvapivé nebude, keď vám poviem, že je to tam neskutočne drahé. A to ide o obyčajné reštaurácie, ktoré vôbec nepôsobia luxusným dojmom. Za tanierik neosolených hranoliek dáte 7 eur. Keďže nič iné som ani nemohla do seba dostať dala som im šancu, ale moc u mňa nepochodili.

Naopak obchodíky so suvenírmi majú veľmi prijateľné ceny. Magnetky kúpite za 1 euro a to hovorím o naozaj pekných magnetkách žiadne šupáky. 😃

Na koniec prikladám fotky z mojej výberovky, ktoré sa mi podarili zachytiť ešte v začiatkoch výletu, kedy mi bolo zle len na 50%. Jediné šťastie bolo, že ma to chytilo posledné 2 dovolenkové dni a mám toho najlepšieho priateľa na svete! Ten sa o mňa staral a opatroval ma ako oko v hlave a veľmi mu za to ďakujem a milujem ho ešte viac ako najviac. Tiež sme s Jakubom mali šťastie na tých najlepších kamarátov, ktorí mi poskytli lieky. ❤  Inak by som tie posledné dni nezvládla.




You Might Also Like

11 komentárov

  1. Ty fotky jsou luxusní! Vypadá to tam nádherně!! :) \

    http://novinky-simic.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krása, krása! Super fotky a to s tím isicem mě překvapilo :)
    Elle about everything

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásné fotky jsi nafotilaa :) chtěla bych se tam taky podívat :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jéj, to jsi teda statečná, že i tak jsi to zvládla! To je vždycky nejhorší, když to takhle člověka přepadne nevhod :( Snad sis to aspoň v rámci mezí užila, fotky máš moc hezké :) A ten isic je bomba! Jak sama říkáš, u nás je to tak 10% sleva někde a nazdar :D :D

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nádherné fotky! Musel to byť naozaj skvelý zážitok :)

    www.frenchstyle.eu

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Krásné fotky, taky bych se tam někdy chtěla podívat :) střeva a žaludek dělají občas fakt nepříjemnosti, ale je super, že jsi se nenechala rozhodit :)
    MyGoldenMind

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Řecko mě láká už neskutečně dlouho a tohle město zvlášť. Také sbíráš magnetky? Mě to naučili naši, vždycky jsem kupovala magnetku jen jim, ale dneska kamkoliv jedu, kupuji dvě :'D

    CZECHHONEY - V.'s World

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ty fotky jsou opravdu nádherné. :) Vstupy jsou výhodou, to jsem jen tak někde neviděla! Škoda jen s těmi problémy, ale snad sis to dostatečně užila.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ajajaj, tak to je mi Tě líto!!! Nechápu, jak si to mohla dát v těch vedrech, s hromadou lidí a ještě na nohách. Je mi špatně za Tebe.

    Doufám, že dny předtím jsi si užila dosytosti a nezkazilo Ti to dovču tolik. :-)

    www.outcryblog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Našťastie nie, lebo stalo sa mi to posledné 2 dovolenkové dni. :) Aaa veru nebolo to nič príjemné, ale pila som veľa vody a mala som pri sebe svojho priateľa. :))

      Odstrániť
  10. Ďakujem za všetky krásne komentáre! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Contact mail

partofnicol@gmail.com